Căutare:
Tel-verde : 0 800 8 700 700

Linia telefonică TEL-VERDE

În România, linia telefonică gratuită TEL-VERDE, dedicată problematicii drogurilor, a început să fie operaţională începând cu luna aprilie 2005, ca tip de serviciu comunitar de informare a opiniei publice, părinţilor, adolescenţilor şi tinerilor cu risc crescut de consum de droguri.

Ulterior, în baza avizării de către consiliul de administraţie al Fundaţiei Europene Helpline (FESAT) a aplicaţiei Agenţiei Naţionale Antidrog (ANA), în data de 10.12.2008, serviciul Tel-Verde al ANA a fost acceptat ca serviciu membru al FESAT, iar prin Hotărâre de Guvern Nr. 1543 din 9 decembrie 2009 privind aprobarea plăţii contribuţiei anuale pentru participarea Inspectoratului General al Poliţiei Române, prin Agenţia Naţională Antidrog, la Fundaţia Europeană Helpline (FESAT), România a devenit membru al FESAT.

În cadrul acestui serviciu, specialiştii Agenţiei Naţionale Antidrog pot intra în dialog cu cei interesaţi - oferind informaţii despre posibilităţile de prevenţie şi tratament, contacte ale centrelor de prevenire şi consiliere antidrog din subordinea ANA, unor instituţii destinate asistenţei medicale, psihologice şi sociale a consumatorilor de droguri (centre de tratament, centre postcură şi reabilitare psihosocială), date despre principalele tipuri de droguri ş.a.

Prin acest serviciu, Agenţia Naţională Antidrog doreşte să acorde un sprijin real cetăţenilor şi, de asemenea, să cunoască diferite aspecte ale consumului de droguri din România (tipuri de consum, categorii de droguri consumate, categorii de populaţie aflate la risc, probleme ale consumatorilor de droguri, ale familiei etc.).

În Europa, aceste tipuri de servicii sunt bine poziţionate în cadrul "intervenţiei timpurii", aflându-se în contact direct cu persoanele consumatoare de droguri şi familiile acestora. Helplines joacă un rol principal în cadrul prevenirii riscurilor asociate cu consumul de droguri. Serviciile Helplines sunt deopotrivă un instrument util pentru societate şi pentru individ. Pentru o abordare unitară a acestui tip de servicii, la nivelul Uniunii Europene a fost creată FESAT sau Fundaţia Europeană de HelpLine care reprezintă o reţea a serviciilor de consiliere telefonică privind prevenirea şi combaterea consumului ilegal de droguri şi substanţe stupefiante.

În prezent, acest tip de servicii constituie un element esenţial în cadrul strategiei de reducere a cererii de droguri.

Cetăţenii pot suna gratuit, de luni până vineri, între orele 8-16 la linia telefonică TEL - VERDE 0 8008 700 700.


Ce este FESAT?

Reţeaua FESAT este formată dintr-un număr de 55 de servicii telefonice helpline din ţări membre UE şi dar şi din afara UE.

Conducerea fundaţiei este formată din experţi, membrii ai UE având în componenţă un preşedinte, doi vice-preşedinţi, un secretar precum şi doi membri de conducere.

Biroul permanent, cu sediul la Bruxelles, este condus de un manager-coordonator de proiect, responsabil cu monitorizarea activităţilor FESAT, asigurând comunicarea la nivel internaţional dintre toţi membrii FESAT.

Membrii FESAT sunt: Austria, Belgia, Bosnia-Herţegovina, Bulgaria,Cipru, Republica Cehă, Elveţia, Finlanda, Franţa, Germania, Grecia, Ungaria, Irlanda, Italia, Letonia, Malta, Marea Britanie, Norvegia, Olanda, Portugalia, Rusia, România, Spania.

FESAT a început colaborarea şi cu reţele de acelaşi tip din afara Europei, cum ar fi de exemplu reţeaua din Australia.


PRINCIPALELE OBIECTIVE ALE FESAT
1.stimularea şi dezvoltarea cooperării dintre serviciile HelpLine
2.facilitarea schimbului de experienţă,
3.stabilirea exemplelor de bune practici în domeniu
4.identificarea soluţiilor pentru problemele uzuale,
5. îmbunătăţirea calităţii informaţiei, serviciilor de asistenţă şi prevenire,
6. oferirea de sesiuni de training. Temele comune privind serviciile Helplines, cum ar fi consilierea tinerilor, noile tipuri de droguri, noile droguri sintetice, evaluarea şi colectarea de date, precum şi noile tehnologii,
7. promovarea noilor practici în acord cu datele primite de la aceste tipuri de servicii HelpLine.

Expertiza şi activităţile FESAT se centrează pe monitorizarea şi evaluarea datelor colectate cu ajutorul telefoanelor tip HelpLine.


10 MOTIVE PENTRU PROMOVAREA SERVICIILOR HELPLINE
1. sunt confidenţiale şi anonime
2. acordă ajutor imediat implicând costuri minime sau gratuitate
3.completează şi fac legătura între serviciile de tratament
4. nu necesită programare
5.sunt interactive - angajaţii HelpLines folosesc tehnici de ascultare activă pentru identificarea nevoilor celor ce apelează la serviciile HelpLines
6. flexibilitate şi adaptabilitate
7.oferă informaţii importante calitative şi cantitative despre aspecte legate de consumul de droguri
8. respectarea principiilor etice stabilite în Carta
9. oferă un prim contact, sigur şi uşor, cu sursele de informaţii şi sectorul de tratament
10. reprezintă o cale eficientă de furnizare de informaţii, sfaturi şi ajutor.

Inapoi la pagina principală


Ştiri

TERAPIE PRIN ÎNGRIJIREA ANIMALELOR, PENTRU CONSUMATORII DE DROGURI MINORI

Agenţia Naţională Antidrog (ANA), prin Centrul de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog Constanţa, (CPECA), demarează, începând cu luna septembrie 2016, proiectul pilot „Animalele, călăuze pe drumul vindecării” –Terapie ocupaţională ca suport în procesul recuperării.

30 septembrie 2016

continuare


AGENŢIA  NAŢIONALĂ ANTIDROG (ANA), ALĂTURI DE ELEVI ŞI ÎN ANUL ŞCOLAR 2016-2017

Specialiştii Agenţiei Naţionale Antidrog (ANA), prin cele 47 de Centre de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog de la nivel teritorial, vor desfăşura şi anul acesta, în şcoli şi licee, activităţi de prevenire a consumului de droguri.

12 septembrie 2016

continuare


Campanii de prevenire

Când drogurile apar, PRIETENII DISPAR, campanie naţională de prevenire a consumului de droguri